Search result

Trailing link front - Peugeot 508 -12

Direct link » https://www.bildelsbasen.se/209-W6730.html
Print (PDF) | saveSave part

  • 304 SEK / W6730
  • Buy
    Inquiry (via nya sidan)
  • Shipping price from: -
  • Shipping time: 1-3 days
  • Stock no.: W6730 (State when contact)
  • Quality: OK Yta/Plåt: Utan anmärkning
  • Typ:     Begagnad
Payment providers
Fortus faktura / Delbetala45 SEK
Card payment / Bank payment0 SEK
Swish Företag0 SEK
Company information
Nybro Bildemontering AB

Telefontid: Mån-Tors 8-17 Fre 8-16
Phone: 0481-66000
Customer Service:

Butikens öppettider: Mån-Tors 8-17 Fre 8-16
Joelsgatan 23
38234 Nybro (Map) (Homepage)

OrganisationsNr:
559174-3454

Specific information about this part and vehicle
  • Part - Trailing link front
Stock no.:Position:Quality: Fits fr./to m.y
W6730Right front lowerA-
Original no.:Manufacturer:Manufacturer no.:New code:
872275---
Visuellt Artikelnummer:
Description:
 
Funktionalitet: OK
• Yta/Plåt: Utan anmärkning
  • Vehicle - Peugeot 508
Chassi no.Model year:Milage:Fuel:
VF38E9HL0CL049736201220.695Diesel
Colour:Colour code:Interior:Interior code:
BRUNKCJ SIWA-FX
Gearbox:Gearbox no:Gearbox ratio:Group code:
man2222 JW/2223 PZ--
Engine:Engine code:Manufacturing date:Registration date:
-0135 TQ/0139 XK20120520121030
Kaross:   
Station wagon   
Description:
1.6 HDI 114HK 5V CBI9HL 
Engine -description:
TURBODIESEL DV6C 
Gearbox -description:
BE4R 

Jämför demonterade fordonets information mot ett registreringsnummer.

Functions

saveSave part (Saved parts)

Print (PDF)

Other parts from the same vehicle

All Trailing link front right front lower to Peugeot 508 at Nybro Bildemontering AB (3 Pcs)

Köpvillkor
FÖRKLARING

Du = Du som konsument.

Säljare = Det företag som annonserar på bildelsbasen.se. Säljaren hanterar och ansvarar för din order. 

Bildelsbasen.se = Säljmarknad för reservdelar till fordon.

Artikel = Reservdel.


INNAN KÖPET
För att säljaren ska kunna kontrollera att artikeln passar med ditt fordon är det viktigt att lämna så mycket information som möjligt.
* Uppge ditt registreringsnummer.
* Uppge ditt bilfabrikat, bilmodell, kaross och årsmodell.
* Uppge originalnummer och/eller artikelnummer. Informationen finns på din artikel som ska ersättas, antingen stansad eller med etikett. Fotografera denna information och skicka till säljaren.
* Bifoga gärna bild på din artikel och eventuellt även en bild på fordonet.
* Begär att säljaren bekräftar att de har kontrollerat att artikeln passar.
* Använd Bildelsbasen.se orderhanteringssystem (förfrågan/köp) för att få ett skriftligt underlag.

KONSUMENTENS RÄTT TILL HJÄLP

Du har rätt att vända dig direkt till säljaren för att få hjälp med reklamationer, ångerrätt och annan hjälp som berör din order. 

Läs om dina rättigheter som konsument www.konsumentverket.se. Du har rätt till att få en tvist prövad utanför domstol hos Allmänna reklamationsnämnden (ARN), www.arn.se. Säljaren har krav på sig att följa ARNs rekommendationer. Se även EU-kommissionens hemsida för alternativ tvistlösning http://ec.europa.eu/odr.

KÖPINFORMATION
Samtliga priser inkluderar moms om inget annat nämns. Säljaren reserverar sig för slutförsäljning och eventuella felskrivningar som kan finnas på Bildelsbasen.se. Vid uppenbart felaktigt prissatta artiklar förbehåller sig säljaren rätten att annullera ordern.

DIGITAL INFORMATION
Säljaren kan ej hållas ansvarig för förlust av lagrad information. Spara därför all information och bilder före ditt köp, samt därefter även bekräftelser och kvitton. Artiklar som är sålda läses ut från Bildelsbasen.se.

BEKRÄFTELSE
Vid order via Bildelsbasen.se måste du kunna ta emot e-post. När ordern registrerats sänds en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar detta mail för att ha till hands vid eventuell kontakt med säljaren. Saknas bekräftelse? Vänligen se efter om bekräftelsen hamnat bland din skräppost. Du kan även kontrollera din order via inloggningskontot på Bildelsbasen.se som skapades i samband med din fråga/order.

FRAKT- & BETALALTERNATIV
Respektive artikel kan ha olika frakt- & betalningssätt samt tillkommande frakt- & betalavgifter. Aktuella alternativ presenteras innan genomförd och godkänd order. Möjliga alternativ som säljare kan erbjuda är enligt nedan:
* Hämta hos säljare: Inga avgifter tillkommer om du väljer att hämta och betala kontant hos säljaren. Vid förbetalda ordrar, eller ordrar som ska betalas med faktura eller delbetalning kan avgifter tillkomma och det krävs även uppvisande av beställarens legitimation vid uthämtning.
* Plusgiro / Bankgiro: Enligt överenskommelse med säljare överför du aktuell summa till säljarens angivna Plusgiro / Bankgiro samt med referensnummer. Återkoppla därefter till säljaren att inbetalning skett. När säljaren kontrollerat din betalning levereras din order.
* Faktura: Säljare erbjuder i samarbete med Fortus Finance fakturering till privatpersoner och verkstäder, med betalningsvillkor 14 dagar resp 30 dagar. Fakturaavgift tillkommer och varierar beroende på ordervärde. En faktura följer med i paketet och du betalar enkelt till BankGiro eller PlusGiro. Leverans mot faktura sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Kreditgränsen är flytande och beräknas innan köpet avslutas. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Mer information finns på http://www.fortusfinance.com.

* Direktbetalning: För dig som är ansluten till internetbanken hos SEB, Swedbank, Nordea eller Handelsbanken. När du väljer att genomföra ett köp skickas du till din internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.
* Bank/Kreditkort: VISA och MasterCard/EuroCard. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna reserveras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade för mycket hög säkerhet. Integrerade samarbetspartners för kort- och direktbetalning är DIBS och Payson.
* Swish / Swish Handel: Vid val av Swish genomför du din order och i efterhand får du Swish- numret att betala in till. Vid Swish Handel kan du betala din order direkt i samband med beställningen genom att öppna din Swish-app och godkänna betalningsbegäran.

LEVERANSVILLKOR
Expedieringstiden kan variera och påverkas även av helger och helgdagar. Leveranstiden anges i artikelinformationen. Vid brådskande utleverans, vänligen ange detta i meddelande- fältet vid förfrågan/beställning. Där kan du meddela att om ordern inte kan levereras och vara tillgänglig för uthämtning vid ett visst datum önskar du att den inte levereras utan istället avbeställs. Säljaren kan dock inte garantera själva leveranstiden efter att ansvaret överlämnats till fraktbolaget, men däremot möjligheten att expediera ordern snabbt.

RETUR
Vänligen kontakta säljaren innan du returnerar av vara. Säljaren informerar då om hur en retur går till. Kontakt skall ske till Info@nybrobildemontering.se

returrätt gäller ej:
* Varor som är specialbeställd/anpassade efter konsumentens önskemål.
* Plomberad vara som har brutits.
* Vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
* Vara som plockats isär eller där yttre åverkan gjorts.
* Var som har monterats.
* Bränsle- & elektriska delar.
Funktionsgaranti ersätter inte monterings & demonterings kostnader.

ÅNGERRÄTT
Ångerrätten regleras i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59). Ångerrätten gäller inte för näringsidkare. Som konsument har du 14 dagars ångerrätt och ångerfristen börjar löpa den dagen efter du tagit emot varan. Du har rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning. Du har också rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt (för att fastställa egenskaper och funktion) förbehåller sig säljaren rätten att göra värdeminskningsavdrag på beloppet som ska återbetalas. Värdeminskningsavdraget motsvarar den faktiska värdeminskningen på enskild vara och det är säljaren som har bevisbördan för värdeminskningens storlek.


Kontakta säljaren innan du skickar tillbaka varor eller följ eventuellt medföljande instruktioner. Du kan kontakta säljaren via e-post eller brev.. Invänta därefter besked från säljaren. Du ska utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar på egen bekostad lämna eller sända tillbaka varan till säljaren. Skicka även med eventuellt medskickat returformulär vid retur eller använd dig utav Konsumentverkets ångerblankett (https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett).


Vid åberopande av ångerrätt:
* Samma vilkor som returrätt, se ovan.
Säljaren löser ej ut paket mot postförskott.
Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten. Du står för returfrakten.

REKLAMATION
Du har som konsument 3 års reklamationsrätt, för att kunna reklamera ett fel (exempelvis fel på vara, felleverans, transportskada) måste du göra detta inom skälig tid (normalt inom 2 månader) från det att du upptäckt felet.
Näringsidkare skall meddela säljaren inom 2 veckor från leverans har skett.
Du måste även kunna styrka ditt köp vid en reklamation, vi rekommenderar bifogande av kvitto eller följesedel. Vid reklamation som sker efter att sex månader passerat råder istället omvänd bevisbörda, vilket innebär att du som köpare måste bevisa att det rör sig om ett ursprungsfel.

TRANSPORTSSKADOR
Om den levererade artikelns transportemballage uppvisar skador ska du be transportören eller expediten att göra en anmärkning innan du kvitterar ut paketet. Behåll även allt emballage vid skada. Varan ska omedelbart packas upp för att se om något saknas eller är skadat. Ibland kan en leveransskada vara osynlig på emballaget medan artikeln kan ha tagit skada. Anmälan om skadat gods ska utan dröjsmål anmälas till säljaren.

BEGAGNADE ARTIKLAR
Säljaren ansvarar för att informera dig om artikelns kvalitet. När det gäller en begagnad vara får du acceptera att den kan ha vissa brister utan att vara felaktig enligt lagen. Men om artikeln har fel som säljaren inte informerat om eller som du inte kunnat upptäcka vid köpet ska säljaren åtgärda felet eller ge dig prisavdrag. Vid eventuell tvist följer säljaren ARNs rekommendationer.

DEFEKT VARA
Majoriteten av alla artiklar är kvalitetskontrollerade men säljs i befintligt skick. Kvalitén på artikeln redovisas i svarslistan samt inne i artikelinformationen. Säljaren ansvarar inte för så kallade medföljande slitagedelar/förbrukningsdelar som kan ingå i den köpta bildelen. Med slitagedelar avses exempelvis spännrullar, remmar, vattenpumpar, tändstift, bromsbelägg osv. Säljaren ansvarar inte för fel som orsakats av felaktig montering. Artikeln ska monteras i enlighet med tillverkarens rekommendationer och/eller på ett fackmannamässigt sätt. För vissa reparationer krävs - enligt tillverkarens rekommendationer - att slitagedelar byts ut i samband med att artikeln monteras. Att artikeln monteras i enlighet med tillverkarens rekommendationer innefattar även en skyldighet för dig att ta reda på vilka komponenter som enligt tillverkaren ska ersättas med nya. Vänd dig alltid till auktoriserad verkstad eller till biltillverkaren vid minsta tveksamhet avseende montering och vilka slitagedelar som ska bytas ut. Säljaren ansvarar inte för fel som orsakats av olyckshändelse, vanvård eller liknande efter tidpunkten för artikelns avlämnande.

OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER
Paket ligger på utlämningsstället i 14 dagar om inget annat informeras. Om försändelsen inte hämtas ut skickas den tillbaka till säljaren. Säljaren förbehåller sig rätten att ut en avgift för outlösta försändelser.
AVBESTÄLLNING AV VARA

Så länge artikeln ej har hunnit paketeras går det bra att avbeställa dina varor. Om du vill avbeställa en icke förbetald order gör du det lättast direkt på Bildelsbasen.se. Som inloggad går du in på Förfrågningar alt. Beställningar, tar fram din order och klickar på knappen Avbeställ.
Om alternativet att avbeställa ej är tillgängligt innebär det att ordern är under hantering eller har levererats ut. Ordern befinner sig då inom kort under Levererad / Mottagen. Vänligen ring säljaren snarast för att öka chansen till att utleveransen kan stoppas.
Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.
Summan återbetalas utan onödigt dröjsmål, vanligtvis inom 2 -5 arbetsdagar.

ÅLDERSGRÄNS
Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att säljaren lider ekonomisk eller annan skada polisanmäles.

SEKRETESSPOLICY
Informationen du lämnar om dig själv används endast internt på sajten och hos berörd säljare. Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.

FORCE MAJEURE
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför säljarens kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser, som gör att säljaren ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att säljaren befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

GARANTIER
Garantier för respektive artikel anges i artikelinformationen. Garanti är frivilligt för säljaren att erbjuda.

TVIST
Om du som konsument upplever att säljaren (efter kontakt) inte uppfyller sin del av dessa villkor, kontakta då oss på Bildelsbasen.se via kontaktformuläret som finns på denna webbsida. Uppge ditt ordernummer (börjar på Z) och beskriv ditt ärende i detalj, därefter undersöker vi på Bildelsbasen Nordic AB ditt ärende och kontaktar säljaren för att få deras uttalande om ärendet. På så vis finns möjlighet till att tvisten kan lösas snabbare.

Om du är osäker på dina rättigheter, tag kontakt med din lokala konsumentvägledning eller chatta med Konsumentverket på Hallakonsument.se. 

Vid tvist med konsument följer säljaren Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgörs som regel i domstol.

SAMMANSTÄLLNING - KOSTNADER
Kostnader som kan förekomma utöver din order:
* Fraktavgifter tillkommer till ditt köp.
* Outlösta paket: Debiteras för de omkostnader de orsakat.
* Delleverans av order: Endast på din begäran, medför ytterligare fraktkostnad för dig.
* Returfrakt: Vid för sen avbeställning.
* Returfrakt: I samband med ångerrätt.
* Värdeminskning av vara vid ångerrätt. Beloppet bedöms från fall till fall.
* Fakturaavgift via Fortus Finans kan tillkomma på cirka 55 kr beroende på totalt orderbelopp.


----


VILLKOR FÖR NÄRINGSIDKARE/VERKSTAD
Vid beställning
Genom att genomföra ett köp hos säljaren accepterar du dessa villkor. Du förbinder dig att följa villkoren i sin helhet.
Du som verkstad ansvarar för att kontrollera att den del du beställt passar det fordon som delen ska monteras in i. För att kunna avgöra detta bör originalnummer/artikelnummer alltid användas som referens. 

Om du är osäker ska du alltid begära ett skriftligt svar från säljaren som informerar om det passar eller inte. I det fallet ska du lämna korrekta uppgifter om fordonet som delen ska monteras på, registreringsnummer, chassinummer och annan information som är av värde för att säljaren ska kunna göra en bedömning. 

Var noga med att titta på bilder och läsa informationen, samt avgöra om kvalitet och antal mil motsvarar det önskemål som du har. 


Du ansvarar för att ha lämnat korrekta uppgifter om den bildel du önskar köpa samt korrekta faktureringsuppgifter och leveransuppgifter.

Vid mottagande

Kontrollera din leverans direkt vid ankomst och ring säljaren omgående om du inte fått den del du beställt, alternativt att delen inte motsvarar bild, kvalitet eller information. 

Kontrollera att artikelnumret stämmer på fordonets ursprungliga del och på mottagen bildel.
Detta ska ske inom 2 veckor som högst.

Inför montering

Alla bildelar ska monteras in fackmannamässigt. Följ därför noga de instruktioner som ges av tillverkaren och även säljaren. 

Vidta inga åtgärder på bildelen i det fall att du upplever att korrigering bör ske. Kontakta först säljaren för godkännande. 

Säljaren ansvarar ej för fel som orsakats av felaktig montering. Slitagedelar ska bytas ut i samband med montering.
Du har skyldighet att ta reda på vilka komponenter som ska ersättas med nya. 



Reklamation

Retur av varor kan ej ske utan säljarens godkännande.
Vid synlig leveransskada ska detta anmälas direkt till transportör på plats. Din kopia av fraktsedel ska kvitteras av chaufför med notering om vad som är skadat. Ta även foton på skadans omfattning. Emballage bör sparas för så korrekt hantering som möjligt. Konstaterad och godkänd leveransskada ersätts på lämpligt sätt snarast. 
Vid leveransskada eller om bildelen du mottagit inte fungerar enligt utlovat i annons eller konversation mellan säljare och dig så har du rätt att reklamera. Inom 2 veckor.
Säljaren ersätter ej i- och ur-montering såvida inte den bildel du köpt har en garanti som informerar om detta. Säljaren har rätt att efter eget val avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller återbetalning av köpet. Du som kund har inte rätt att rikta andra anspråk mot säljaren med anledning av fel. Säljaren ansvarar under inga omständigheter för indirekta skador eller följdskador, inte heller för fel som orsakats av olyckshändelse, vanvård och onormal användning (exempelvis tävlingsverksamhet och trimning).
Din reklamerade bildel kommer alltid att undersökas av säljaren. I det fall att säljaren inte kan hitta orsaken till din reklamationsanmälan, kommer du att debiteras en undersökningsavgift som är grundad på timkostnad á 600 SEK. Du kommer då inte heller att återbetalas för varken bildel eller fraktvägar. Om du önskar få tillbaka bildelen igen får du stå för fraktkostnaden. 



Retur
Du har rätt att returnera bildelen i det fall att det skett leveransfel, dvs, du har mottagit en bildel som du inte beställt. Du har inte rätt att returnera en bildel om exempelvis reparation av fordon uteblivit eller att du har beställt fel bildel. I vissa fall kan undantagsfall godkännas, men det är då upp till säljaren att avgöra om denne godkänner retur. Invänta alltid klartecken och information från säljare innan du returnerar delen.
Images
Trailing link front - Peugeot 508 -12 872275 -
Trailing link front - Peugeot 508 -12 872275 -
Notice: if the picture(s) depicts a vehicle, it may be dismantled and may not exist in the condition that the photographs show. Use the link "Other parts from the same vehicle" to show other parts for sale from the same vehicle.